Zakres działań: strategia komunikacji, koordynacja projektu, wsparcie wykonawcze
Hotel Senacki to butikowy obiekt położony w samym sercu Krakowa, przy historycznej ulicy Grodzkiej. Lokalizacja – choć prestiżowa – stawia markę w bezpośrednim sąsiedztwie blisko 200 konkurencyjnych hoteli. Jak nie zniknąć w tłumie i zbudować unikalną pozycję?
Wyzwanie
Senacki potrzebował przemyślanej, wyróżniającej się strategii komunikacji – zarówno na poziomie marki, jak i codziennego działania zespołu. Miałam przyjemność nie tylko tę strategię współtworzyć, ale również przeprowadzić przez proces jej wdrażania – od badań, przez planowanie, aż po egzekucję.
Rozwiązanie
I Diagnoza marki i analiza otoczenia
Rozpoczęliśmy od badań konkurencji i ankiet z obecnymi gośćmi hotelu. Dane te stanowiły podstawę do warsztatów strategicznych, w których udział wzięli przedstawiciele wszystkich kluczowych działów – od zarządu po obsługę recepcji
II Strategia marki – głos z Krakowa
Efektem warsztatów był dokument strategiczny definiujący:
grupy docelowe i buyer persony,
wyróżniki marki (krakowskie dziedzictwo, gościnność, zmysłowe doświadczanie miasta),
tone of voice i kanały komunikacji,
nową narrację wizualną i słowną.
Zaproponowana koncepcja opierała się na opowieści o Krakowie – nieoczywistej, pełnej zmysłów, lokalnej i zanurzonej w historii.

III Nowa identyfikacja wizualna
Wspólnie z grafikiem wypracowaliśmy nową identyfikację wizualną hotelu. Ciepły beż w roli głównej, akcenty turkusu i granatu oraz elegancki pattern nadały marce spójny, wyrafinowany charakter łączący historię z nowoczesnością.







V Outsourcing marketingu i wdrożenie strategii
Nasza współpraca nie zakończyła się na papierze – przez kolejny rok pełniłam rolę zewnętrznego działu marketingu, wspierając zespół w działaniach digitalowych, contentowych i operacyjnych.
W zakresie działań znalazły się m.in.:
wytyczne do nowej sesji zdjciowej
nadzór nad nową stroną internetową,
koordynacja materiałów drukowanych i wnętrzarskich,
stworzenie hotelowego przewodnika, gazety „Kurjer Senacki”, dedykowanych pokoi,
koncepcja prezentu powitalnego i pamiątkowej pocztówki dla gości.
VI Komunikacja online – 5 cyklów w SM
Równolegle prowadziliśmy komunikację w mediach społecznościowych, której celem było odkrywanie Krakowa „po swojemu” – nie przez checklisty, a przez emocje.
Wdrożone cykle:
#backintime – dawne fotografie Krakowa,
#historicalchitchat – legendy, anegdoty, miejskie plotki,
#simplicityofsightseeing – doświadczenia z pobytu w hotelu,
#feelcracow – Kraków wszystkimi zmysłami,
#dedicatedtokrakow – cykl poświęcony słynnym krakowianom.




Efekt
powstała spójna, wielokanałowa komunikacja marki,
marka zyskała wyróżniający się, autentyczny głos,
działania zostały wdrożone konsekwentnie – od recepcji po social media,
nowa identyfikacja graficzna podniosła postrzegany standard obiektu,
marka zyskała narzędzia i know-how do samodzielnego prowadzenia marketingu.